in ons huis - Reisverslag uit Walewale, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu in ons huis - Reisverslag uit Walewale, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu

in ons huis

Door: adrighana

Blijf op de hoogte en volg Adri

22 Februari 2012 | Ghana, Walewale

dat was udus ijdele hoop,,Vreslijke nacht gehad en de ergste verkoudheid sinds jaren (wrschijnlijk door die opeb van) hoestend en proestend na een paar uurtjes wakker geworden. voelde me echt k....e..Daarbij ook nog eens buikloop met krampen..Echt shit! Ben de hele dag zo'n beetje sin bed gebleven. beetje gegeten en geprobeerd veel te drinken.. Dat gefilterde water daar moet je lijf ook nog flink aan wennen...kortom waardeloos. Vooral die diepe hoest.. Sinds die bronchoscopie overigens niet zonder een irritante hoest geweest.. Verder een beetje geinternet. Via de vorige bwoonster gehoord dat die vriendelijke dame die ons zo fijn hielp niet zo'aardige dame is. Zij belazerd de boel en rekent overAL geld voor. WE hadden haar 200 cd gegeven (90 euro) en dat was zgn ram op ...wat bestek, pannen borden en wat eten... Daar krijgt ze iets van te horen. We waren weer eens te veel van vertrouwen. Om 7 uur viel de electriciteit uit,,, en dat duurde tot halverwege de nacht...!! na een korte slaap tot 1 uur een slaappil genomen en tot ongeveer 6 uur geslapen. daarna wat gedoezeld. De koorts lijkt wat minder, maar ben nog wel gammel. Wat brood gegeten, witte brood met een kaakje.... en gebeld met holland. nique is er niet. geen idee waar hij is. Komt wel weer boven water. Wil wat gaan shoppen...fruit en wat groente kopen. Overweeg om hier maar als vegetarier te leven. De foto's willen nog niet lukken, probeer vandaag dat voor elkaar te krijgen,...see you next time..

• 22 Februari 2012 - 10:09

Indra:

Hoi papa,

Talking about back to basics! Dat is even omschakelen. Het belangrijkste lijkt me dat je er fysiek bovenop komt, dan kun je weer scherp zijn.
    Oh wat betreftje iPod: je moet even kijken in je muziekinstellingen; Ole vermoedt, dat er ergens in je afspeelmodus 'rock' staat, dan hoor je alleen bepaalde tonen overdreven en vallen de stemmen wat weg.
    Zie uit naar foto's!
    Liefs en sterkte

• 22 Februari 2012 - 10:09

Marja Japin:

Hoi Aad,
    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Sterkte met alles,

• 22 Februari 2012 - 12:23

Janet:

Hi Adri,

Twee tips: knoflooksoep en hot lemon (limoensap met heet water), werkt fantastisch, hoewel je er niet heel lekker van gaat ruiken...

Vegetarisch worden is zeker niet verkeerd, looop je veel minder risico!

Sterkte! Abrazoos!

• 22 Februari 2012 - 12:30

Peter Legters:

Hou Adri, sterkte met je herstel. Hoop dat je snel weer fit bent! Wij vertrekken met anderhalve week richting Nigeria.. Spannend en heb er veel zin in!

• 22 Februari 2012 - 12:36

Sjef:

hi aad,

je start is niet erg lekker zo, maar achter de bergen komt toch weer de zon met een fluitende vogel ?!

overigens: mijn vrienden in malawi waren in nederland zo goed als vegetariërs ( mariska at wel wat vis, maar verder absoluut geen vlees, marcel kon wel alles aan) maar zijn in malawi compleet omnivoor geworden omdat ze iedere dag maispap wel wat erg eenzijdig vonden

• 22 Februari 2012 - 12:59

Jaap:

Beterschap! Waardeloos begin zo. Je wil uiteraard zsm. aan het werk. Kan niet als je zo gammel bent. En wat het eten aangaat: peel it, boil it or forget it, vooral nu.
    In China ook drie weken aan de schijterij geweest bijvoorbeeld. At ik alleen fruit in de schil en ovenvers brood in die weken. Ik viel af als een speer en voelde me eigenlijk best wel fit. 7 kilo eraf!
    Als ik die welvarende wielrennerskop van je zie, kan daar ook bij jou nog wel wat af! Maar die hoest is een ander verhaal. Waar komt die koorst vandaan? In de gaten houden, hoor!
    Groeten van Dokter Trimbosch

• 22 Februari 2012 - 17:03

Marga:

O wat balen zeg, weet niet veel meer te zeggen dan heel veel sterkte en goed idee om als vegetarier te leven,loop je ook niet zoveel risico! Hoop ook dat dat hoesten eens mag ophouden! By the way heb jij nog probioticum meegenomen, daar hebben wij het nog over gehad! Nu lieve broer hoop echt dat je je snel beter gaat voelen, nogmaals sterkte en liefs van ons!

• 23 Februari 2012 - 12:38

Jolanda:

hoi Adri, wat je beschrijft heeft mijn dochter op haar stage in Ghana (st John's of God hospital) ook meegemaakt. Niemand om haar welkom te heten, geen eten en drinken. Gelukkig had de buurvrouw nog iets over. Onduidelijk waar ze moest slapen en het enige wat wel duidelijk was, dat alles een prijs had.
    Ik hoop van harte dat jij je draai er kunt vinden, dat is niet gemakkelijk.
    Veel sterkte.