dag 4 - Reisverslag uit Walewale, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Walewale, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu

dag 4

Door: adrighana

Blijf op de hoogte en volg Adri

24 Februari 2012 | Ghana, Walewale

elke dag een wandeling naar het dorp voor de noodzakelijke inkopen. Neemt toch al gauw ruim 2 uur in beslag in deze hitte. Een fiets zou een aardig idee zijn. 95 cd. Heb VSO gevraagd, nog niets gehoord. Maar je komt overal aardige en vriendelijke mensen tegen.En zo doue je boodschappen bij dezelfde tomaten mevrouw. De smaak doet mij herinneren aan de moestuin van mijn vader. Die had ook van die heerlike tomaten. Reeds afgepelde sinaasappelen, een paar uien, natuurlijk de kleine banaantjes en niet te vergeten vandaag de ananas. Mangotijd komt eraan... En die zijn hier volop. Het blijft erg warm, maar goed te doen...het wordt nog wel iets warmer voordat de regentijd begint, zegt men. Gisteren een wandeling gemaakt langs een aantal scholen. Allemaal redelijk goed engels sprekende kinderen die een praatje met je komen maken en je soms helemaal naar huis willen begeleiden...De scholen zien niet uit, maar dat bevreemd ons niet.. De speelterreinen zijn enorm en ze zijn allemaal ghek op voetbal.Eten van gisteren, wat de dag darvoor door gasfailure, nu niet bepaald in goede doen was vandaag ook gegeten...Alleen iets te veel Ghanese chili door gedaan...wauw ..zoiets asl madam jeanet in het kwadraat. Ging bijna over mijn nek toen ik een stukje chili voor tomaat aanzag. Morgen hoop ik op de mart van alles en nog wat aan eetbare dingen te kopen..gaarne ook broodbeleg...honing of zoiets alle andere dingen zijn ijdele hoop, maar dat maakt niet uit.. en wellicht heb ik morgen een fiets, dan kan ik een paar keer op en neer. Het brood valt trouwens wel mee.
O en we hebben weer gas...., Maar nu is hjet water weer op, althans voor douche en toilet....dus. Vandaag mijn eerste wasje gedaan. Staat nu in de spoelemmer. ben benieuwd, maar dat zal wel oke zijn, draag de shirtjes slechts i dag, langer is niet verantwoord. dat de ghanezen daar geen boodschap aan hebben , ruik je elke dag
De huiszwaluwen uit holland, zijn op dit moment hier...! En vandaag de eerste schorpioen gezien...een grote zwarte. Hij zat achter een hagedis aan, maar die was hem te vlug af.
.
Mijn slaapritme is nog steeds knuddde en die was al niet zo goed. Begin steeds meer te denken dat het toch aan de lariam ligt, kheb ook de meest wonderlijke dromen in een soort halfwaaktoestand. heel irritant , waant die voelen heel echt. Het vso gaat mijn medicatie veranderen. wie weet is op dat gebied het lek boven. Het is bijna 10 uur. het is hier echt aarde donker, derhalve een prachtige sterrenhemel.
En die mevrouw Fatima kwam ongevraagd langs met allerlei niet bestelde spullen. Ze gaf me eerst een hug,.. en daarna vroeg ze of de familie oke was en vervolgens liet ze me de meegebrachte spullen zien. Ik heb die weer mee terug laten nemen en gezegd dat we nog een appeltje met haar te schillen hadden en aangezien ik alleen thuis was, komt ze pas als ik haar gebeld heb en we derhalve met z'n tweeen zijn.

het licht is hier kl...e. Moet beslist een burolamp of zoiets. Kan 's avonds niet lezen op mijn e reader. Muziek is nu weer oke. dankzij een goede tip van Ole. en nu is het genoeg... Alleen nog 1 ding. . het duurt heellang voordat zo'n ipod (nan) opgeladen is...wellicht komt dat dan door de mini laptop....????

  • 25 Februari 2012 - 12:04

    RObinia:

    He papa,
    Wij hadden je toch die zaklamp voor op je hoofd gegeven. Die kan je dan opzetten en dan lezen... Of ben je deze vergeten? Hier alles goed, druk bezig met inpakken. Kunnen we anders woensdag skypen?

  • 26 Februari 2012 - 13:50

    Marja:

    Hoi Aad,
    Ik lees dat je lariam slikt. Zelf geen ervaring mee, maar wel gezien bij een ander. Ook hij had last van de symptomen die jij beschrijft. Dus andere medicatie zou ik zeker aanraden.
    Groetjes en sterkte weer met alles.


  • 26 Februari 2012 - 20:25

    Rita:

    Ha lieve broer, het loopt nooit zoals je verwacht, het was heel verassend om je via de telefoon te horen. Ik hoop dat je je fiets hebt maar nog meer dat je je beter voelt en dat je enigszins gewend bent aan de hitte. Dat duurt nou eenmaal even. Goed plan om vegetarisch te eten. Het zekere voor het onzekere. Het blijft natuurlijk Afrika. Hopelijk lukt het je spoedig om foto`s te oploaden. Sterkte en hopelijk verbetering met alle benodigheden.
    liefs Hans en Rita

  • 26 Februari 2012 - 22:13

    Anne-Marie:

    Hoi Aad,
    Eindelijk even je weblog opgezocht! wat een belevenissen zeg! voor mij uit het luxe ned. natuurlijk prachtig om te lezen! Het is echt back to basics! Vanaf ga ik je volgen hoor, probeer voor zover dat kan daar goed voor je zelf te zorgen!
    groetjes en sterkte!

  • 27 Februari 2012 - 19:44

    Ineke Slee:

    Vervelend dat je je steeds zo beroerd voelt en dat de organisatie niet geweldig is. Dat heb je juist hard nodig. Peter en ik hebben ook slechte ervaring met Lariam. Malarone bevalt altijd prima, maar is duurder en mag ook niet te lang achterelkaar genomen worden. We wensen je veel succes met de scholen en vinden het leuk om je dagboekverslagen te lezen. Veel groeten vanuit de sneeuw in Oostenrijk, Peter en Ineke Slee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adri

Actief sinds 01 Dec. 2011
Verslag gelezen: 845
Totaal aantal bezoekers 21755

Voorgaande reizen:

12 Februari 2012 - 16 Februari 2013

Een verre reis met VSO

Landen bezocht: