busreis 3 - Reisverslag uit Walewale, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu busreis 3 - Reisverslag uit Walewale, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu

busreis 3

Door: adrighana

Blijf op de hoogte en volg Adri

20 Februari 2012 | Ghana, Walewale

na een goede nacht, met pil, wilden we een beetje zwemmen om wakker te worden. mijn kamergenoot was iets eerder en sprong enthousiast t water in. op het moment dat ik dat wilde doen schreeuwde iemand ons toe dat dat niet kon, wnt er waren chemicalien ingegooid om schoon te maken!.....gelukkig geen vervelende gevolgen. we gingen in een taxi..na een horrible ontbijt, naar het busstation alwaar we in een barrel van een bus moesten stappen die hoog opgetast was met allerlei bagage. de tocht was terrible. Met hoge snelheid over een slechte weg in een volgepakte auto met alle ramen open (airco) naar walewale. ik stond doodsangsten uit. hoestend en proestend kwamen we in walewale aan. Daar wist niemand dat we kwAMEN EN nog erger niemand in het vso kiantoor wist aar het huis was...! Uiteindelijk iemand opgetrommeld die het allemaal wel wist.
in dor landschsp met verspreid staande huizen ..wass ons huis gesitueerd. Een aan alle kanten met tralies gebarricadeerd huis met vele sloten....na een korte ronde, ontdekten we dat er geen bestek was, geen borden waren, geen pannen waren ..weinig water...kortom... kwqas klaar om rechtsomkeer te maken...wat een slechte ontvangst!! nadat we alles zo'n beetje hadden uitgepakt eindelijk en het bed hadden opgemaakt...de klamboe geinstalleerd, stond er een Ghanese vrouw op de stoep te wuiven naar mij en zij riep zelfs mijn naam. Zij had gehoord dat er nieuwe vsoérs waren en zij bood haar diensten aan (huishoudelijk) Ze heette fatima en zij had in dit huis reeds eerder voor andere vso'ers gewerkt. zij ging boodschappen doen en wij gingen een biertje drinken vlakbij. n een uurtje kwam zij terug met potten
en apnnen en de hele reutemeteut en zzij heeft een heerlijke maaltijd voor ons gekookt en zij gaat waarschijnlijk als we het eens kunnen worden een paar keer peer week voor ons koken en de was doen. dus ...heerlijke pittige macaroni gegeten (voor morgen ook nog).. morgen gaan we d omgeving verkennen en wat verder inkopen doen en water regelen bij de brandweer....tis nu kwaart voor tie..nog ff leen en muziek luisteren en dan hopelijk een goede nachtrust in de nieuwe omgeving. ik ga mijn zijden sheetbag uitproberen...foto's later. krijg ze niet meer van mijn telefoon op de pc...

• 21 Februari 2012 - 08:27

Robinia:

ha Pap,

Zie je het nog zitten een jaar... Zo gaat dat he, denk je dat alles is geregeld. Bij ons gaat de tijd ook snel, nog 5 dagen werken en dan het vliegtuig in (als ie gaat, want ze zijn aan het staken op Frankfurt...)

Zoen, Roob. PS denk je aan DIGI-D

• 21 Februari 2012 - 22:00

Marloes Van Den Berg:

Hallo Aad,

Wat een verhalen allemaal weer. Ik zal ma op school de kinderen vertellen over je verhalen en ze de foto's laten zien. veel plezier de komende tijd en probeer niet ziek te worden.

Groetjes Marloes

• 21 Februari 2012 - 22:00