eerste etappe naar Walewale - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu eerste etappe naar Walewale - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu

eerste etappe naar Walewale

Door: adrighana

Blijf op de hoogte en volg Adri

18 Februari 2012 | Ghana, Kumasi

vanmorgen om half 6 op. met doggiebag naar busstation en daar om half 8 de bus naar kumasi (Ashanti) Het is ongeveer 250 km. na 2 uur hadden we reeds 50 km gereden!! Ik heb heerlijk mijn ipod ingewijd met muziek verhaal van de 17de eeuw (Bach) tot de 21st eeuw (amy winehouse) een beetje sklapen af en toe wat drinken. de omgeving was niet bepaald aantrekkelijk. het leek er op alsof heel ghana in constructie was. Daarnaast het beeld van alleerlei mensen die een paar cedis bij elkaar moeten sprokkelen voor hun karig bestaan. Wat een ongelooflijke vracht kunnen deze vrouwen op hun hoofd dragen...
Om hal 3...ja echt om half 3 waren we in Kumasi. daar de kamers opgezocht en ff gerust. wat gegeten met de groep...spaghetti!! en daarna ded stad verkend. Daar raakten we verzeild in een groot straatfeest. met veel muziek en dansende mensen...Hewel gezellig. het bleek een begrafenis te zijn. Niks bedroefd, nee party. Iedereen in het zwart, vrouwen met giga decollete en dansen op swingende muziek. Hoewel we werden geinviteerd hebben het aanbod toch afgeslagen,
Daarna terug naar t hotel. Op onze kamer hebben we gerust en de dageljkse berichten gestuurd! en nu bijn half 9 is het op z'n tropisch aan het regenen. Dus we wachten nof even met eten!
Morgen, als de weg er nog is , op weg naar Tamale. Dat is nog ongeveer 400 km dus reken maar uit hoelang we hierover gaan doen. De bussen by the way zijn redelijk, alleen geen toilet. dus de tussenstoppen wordrn daarvoor gebruikt..
Ook hier erg vogelrijk. veel wouwen , gieren, wevervogeld papagaaien en veel bonte kraai achtige vogels. Ik heb mijn vogelnoek nog niet uit mijn koffer gehaald
aan 1 ding moet ik erg wennen. de meeste mensen zijn prachtig gekleed , maar dragen een vervelende zweeygeur bij zich!....Je moet elke dag, als je t goed wil doen 2x van shirt wisselen.....! In thais zeggen ze men kitau!
De regen is aan het minderen..dus zo eten,,,
Weer samen met Nick op 1 kamer..!

• 18 Februari 2012 - 22:01

Rita:

Jeetje Adri wat een ander leven daar zeg. Benje weer een beetje opgeknapt? Top dat je al foto`s hebt geplaatst. Ongelooflijk wat een reis en hoe zijn de wegen? Hobbelig of valt dat nog mee, want dat scheelt natuurlijk ook in zo`n bus. Ik ga zo even googlen op earth. Misschien kan je deo`s adviseren! of vinden zij dat maar niets en kan je die daar wel kopen? En inderdaad voor hen normaal maar voor ons bewonderingswaardig zo grote volle schaal op je hoofd.
    Hopelijk is de volgende trip wat boeiender. Ben benieuwd naar de foto`s van de vogels daar. Vanmorgen lag er een kapot eitje in de voortuin. Wil ik die oprapen zie ik er een vogeltje inzitten? in deze tijd met zoveel vorst achter de rug. We snapten erniets van ik heb er foto`s van gemaakt en daarna netjes begraven. Het eitje was 5 cm groot. voor ons niet te zien wat voor vogeltje het was, maar het was nog geheel intact in de slijmlaag en snaveltje naar beneden. Heel bijzonder hoor. Goede reis verder naar Kumasi. liefs Rita