dag 5 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Accra, Ghana van Adri Heerkens - WaarBenJij.nu

dag 5

Door: adrighana

Blijf op de hoogte en volg Adri

15 Februari 2012 | Ghana, Accra

16/2/12 Ingrid gefeliciteerd met je verjaardag (60)
Na een goede nacht (met pil) fris opgestaan en een uitgebreid ontbijt genoten.

Om 9 uur naar de taalles Mampruli!!
jadjari op deze site en voor straks : isa doe soena!
erg lastig om in 2 kleine ochtenden deze taal een beetje onder de knie te krijgen, maar tis niet anders.

de rest van de dag was niet zo bijzonder.. theoretisch verhaal over VSO!!
heerlijk gezwommen zojuist. de temperatuur is heerlijk! . Al mijn winterprobleempjes in holland...kloven schraalheid, zijn reeds verdwenen.
het is hier heel vogelrijk, Prachtige vogels reeds gespot...ook de andere vogels zijn soms erg mooi. en daarbij in een prachtige outfit. foto's maken is moeilijk....ze zijn vriendelijk, maar dan worden ze boos. . Ga zo weer heerlijk eten, met de handen reeds. je moet hier oefenen dus met rechts eten en met links je kont afvegen!!!
mijn e readfer vullen met de boeken van wil is nog niet gelukt! vanavond weer proberen.
ook vanavond film kijken in het hotel...de artiest. schijnt een goede film te zijn.
nu definitief zaterdag met de bus naar walewale.We gaan er ivm de veiligheid 3 dagen overdoen. Er zijn 's nachts nog wel eens overvallen. zaterdag krijgen we onze allowance tot eind maart.

mijn maag knort. ik ga eten en een heerlijk biertje drinken.
tot de volgende keer.....

  • 16 Februari 2012 - 18:30

    Sjef:

    ah-nee-WOO-la!(good night!)
    ik help je wel ff met de vertaling!

  • 16 Februari 2012 - 22:37

    Indra:

    Hoi pap, nooit eerder van boze vogels gehoord - of wilde je kleurrijke Ghanezen fotograferen ? Fijn om je verslag te lezen. Ik had mindere dag want tien-minutengesprek met juf van Wolf was niet prettig. Ik mail je er nog over, kan ook wel wat coaching gebruiken. Liefs xxxx

  • 16 Februari 2012 - 22:41

    Jaap Van D.:

    Hallo Aad,
    't Is toch geen vakantie daar? Je klinkt erg tempodoeloe.
    In Wale-wale zal het freewheelen wel over zijn. Veel succes daar. Ik ga je volgen, hoor. Laat vooral weten wat je voor werkzaamheden kunt verrichten daar. Heeft het effect en in welk opzicht?
    Voorzichtig tijdens die trip naar Walewale en hang de held niet uit.

  • 17 Februari 2012 - 06:53

    Henriette Jansen :

    Hoi Adri,
    Goed te lezen dat het je goed gaat na je eerste week in een totaal vreemde omgeving. Lekker dat je zo snel al naar je vaste stek kunt gaan. Ik blijf nog enkele weken in Maputo vanwege de portugese taallessen. Zou best graag eerder naar Beira Willen maar ik krijg 80 uur taalles en kan daarna pas weg.
    Het portugees zal allicht gemakkelijker zijn dan de taal die jij moet leren. Zou je daar echt wat mee kunnen doen. Misschien wel een biertje bestellen!
    Sterkte dit weekend met de lange reis naar Walewale.
    Hartelijke groet

  • 17 Februari 2012 - 08:38

    Marga:

    Hee lieve Adri,
    Wat 'n spannende verhalen zeg, zoals je weet zit ik niet zoveel achter de comp,maar nu is het even anders, zo leuk om je te volgen! Wat je huid betreft is toch bijzonder he, hier zoveel problemen en daar alles clean!!Zit je nu met al mijn produkten!Wat 'n taal zeg Mampruli, succes ermee en sterkte met de reis naar Walawala!
    Liefs van je zus en zwager!

  • 17 Februari 2012 - 15:27

    Cees:

    Leuk om je verslagen te lezen Aad.
    Ik blijf het geweldig vinden dat je dit "avontuur"bent aangegeaan.
    heel veel succes en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    groeten van Cees en Marian

  • 17 Februari 2012 - 16:51

    Janet:

    Hi Adri,

    Wilde je net schrijven dat ik dacht dat het alweer veel te lang geleden was, dat je iets geschreven had, blijkt dat het pas drie dagen geleden is... Anyway... Ik hoop dat je het naar je zin hebt... Kan eigenlijk even niet wachten je verhaal 'life' te horen, dus hoop dat je straks een beetje goede internetconnectie hebt.

    Geniet van alles wat leuk, gek en vreemd is...

    Abrazoos uit La Paz
    Janet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adri

Actief sinds 01 Dec. 2011
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 21762

Voorgaande reizen:

12 Februari 2012 - 16 Februari 2013

Een verre reis met VSO

Landen bezocht: